Розробки уроків

План-конспект відкритого уроку 2 клас

План-конспект
відкритого уроку
українська мова
2 клас
урок-гра
вчитель Михайленко Т.М.



















УРОК-ГРА
ТемаІменник. Закріплення знань і вмінь Розвиток вміння ставити питания хтощодо іменників
Мета: закріпити та розширити знания учнів про слово як назву предметів; вироблятинавичку правильного вимовляння i написания сл1в із програмного словника;розвивати вміння складати та записувати відповіді на запитання; виховувати уважне ставлення до слова, до рідної мови.
Обладнання: казковий герой, картки, сигнальні картки, малюнок, схема речень, таблиия з словами, ребус.
ХІД УРОКУ
IПерсвірка домашнього завдання
1. Двоє учнів працюють на картках.
2.  Прочитайте виписані слова, які відповідають на питания хто(Викликати учня.)
— А які ж слова відповідають на питания хто ?{Назви людей i тварин i відповідаютьна питания хто ?)
— Наприклад, хто?...
3.  Прочитайте виписані слова, як1 відповідають на питания що? (Викликати учня.)
— Наприклад, що?...
—  Які ж слова, д1ти, відповідають на питания хто? що? {Назви людей i тваринвідповідають на питания хто ? Назви вcix інших предметів відповідають на питания що ?)
— Дітки, чи вci так виконали домашнє завдання, хто припустився nомилки?
(Переглянути зошити в учнів, продемонструвати кращі зошити.
IIПовторення раніше вивченого
1. Складіть речения за малюнком {бажано — про комбайн).
— Яке це речения? {Це речення розповідне.)
— Яке речеиня називається розповшним?
2.  Складіть речення за схемою.
(Яку книжку ти прочитав? Ти йдеш до школи 7)
— Які це речення? (Це речення питальні.)
— Які речення називаються питальними?
3.  Ми з вами згадали розповідні і питальні речення. А які ще речен­ня за метою висловлювання ви знаєте? (Ми вивчили ще спонукальні ре­чення.)
— Які ж речення називаються спонукальними?
— Складіть спонукальне речення. (Мамо, купи мені книжку. Галинко, по­лий, будь ласка, квіти.)
IIIАктуалізація знань учнів
— Діти, сьогодні до вас на урок завітав Зимовий Вітерець. Він хоче вам нагадати, що настала зима, адже зараз — перший місяць зими грудень. А ще Вітерець приніс вамгру «Хто?Що?»
У вас на парті лежать сигнальні картки. Я називаю слова-назви пред­метів, а ви показуєте відповідну картку з питанням (хто?або що?). Диван, бджола, портфель, заєць, дитина, глечик, лисиця.
IVОголошення теми, завдань уроку.
—  Молодці, діти, ви добре засвоїли вивчений матеріал, вмієте ставити питання до слів-назв предметів.
А сьогодні ви розширите свої знання про слова-назви предметів, повторюючи одну з частин мови — іменник.
(Показати надпис, звернути увагу на орфограму нн.)
— А також сьогодні на уроці ви будете ставити питання до слів-іменників.
То з чим ми сьогодні ознайомимося на уроці?
— Іменники — це ті слова, які відповідають на питання х/лоРм/о?і є на­звами предметів.
Ми тільки-но грали з вами в гру, і всі ті слова, які я називала, є іменни­ками. І кожен з вас знає багато-багато слів-назв предметів, які відповідають на питання хто?що? і називаються іменниками.
— Подивіться праворуч, ліворуч, вперед, на парту, ви бачите багато пред­метів, назви яких — іменники.
Отже, іменники — це слова, які відповідають на питання хто? що? і є назвами предметів.
(Повторити разом з учнями.)
VЗакріплення нового матеріалу
1.  Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота. Послухайте загадку. Влітку сірий, взимку білий. {Заєць)
Хвилина каліграфії.
— Який перший звук у слові заєць? Буква?
— Згадаємо, як правильно, каліграфічно написати букву 3 та буквосполучення з нею. Запишіть слово заєць. Який складе наголошеним? Назвіть, скільки букв у цьому слові, звуків. Яке питання поставимо до слова заєць? Яка це частина мови? (Іменник)
— Де живе заєць? (Заєць живе у лісі.)
— Запишіть речення.
(Викликати учня.)
— А які ще тварини живуть у лісі?
— Від слів заєць, лисиця, вовк утворіть назви маленьких тваринок. (Заєць — зайчик, лисиця — лисеня, вовк — вовченя)
— Які питання поставимо до цих слів? (Хто?)
— Як називаються слова, які відповідають на питання хто?що?(Імен ники)
2.  Фізкультхвилинка.
Я малюю зайчика для вас —... (раз)\
Ось у нього, бачте, голова —... (два)\
Ось у нього вушка догори —... (три)\
Ось стирчить у нього хвостик сірий —... (чотири)\
Ось очиці весело горять —... (п'ять)]
3.  Робота з підручником
—  Прочитайте загадку.
— Що це? (Хліб) (Показати малюнок)
— Діти, це вироби із борошна. Назвіть вироби із борошна. (Хліб, батон, булка, бублик, торт)
— На які питання відповідають ці слова? Як називаються ці слова? (Імен­никами)
Шануй, бережи хліб!
4. Робота в парах.  Прочитайте речення і подумайте, чи однакові за значенням виділені слова.
— Які слова виділені?
—  Чи однакове значення вони мають? (У першому реченні говорить­ся про той хліб, що ми вживаємо кожен день, а в другому — про колоски на полі.)
— Яке питання поставимо до слова хлібі Як називаються слова, що від­повідають на питання що?хто?
— Як ще слово можна назвати? (Іменник)
— До чого спонукає це речення? (Провести виховну бесіду.)
5. Самостійне виконання
— Складіть речення, використовуючи малюнки, і запишіть їх за зраз­ком.
— Прочитайте зразок речення. Використовуйте слова для довідок. (Про­читайте слова для довідок.)
— Складіть речення (по черзі).
— Запишіть самостійно.
— Перевіримо!
— Які слова називаються іменниками?
6. А ще, діти,Зимовий Вітерець приніс слова, щоб ви їх запам'ятали, пра­вильно вимовляли і писали.
Іноді, і ви, і дорослі засмічуєте нашу рідну українську мову непра­вильним вживанням слів. Тобто, ви говорите слова, яких немає ні в ук­раїнській, ні в російській мовах. Вам доводилось чути стуло, шкафа, радіво, лісопет, цвіток. Правильні слова — стілець, шафа, радіо, вело­сипед, квітка.
— Давайте, ще раз прочитаємо слова, які вам приніс Вітерець.
7. А ще Вітерець приніс ребус. Прочитайте його. (Диван)
— Запам'ятайте написання цього слова.
8.  Слова, які вам приніс Зимовий Вітерець, допоможуть під час виконан­ня
— Назвіть зображені предмети.
— Поділіть їх на дві групи: посуд і меблі. Посуд: глечик, чашка, склянка, тарілка, каструля. Меблі: диван, стілець, шафа.
— Запис слів на дошці.
— Всі слова, що записані на дошці, відповідають на запитання що? Це іменники. Які ж слова називаються іменниками?
VIПідсумок уроку. Гра «мікрофон”
— Що нового ми сьогодні дізналися про слова-назви предметів?
— Чи належать до іменників слова-море, озеро, річка, повітря, вода, про­міння'?Доведіть.
(Кожне з названих слів відповідає на запитання що? і с назвою предмета.)
VII.Розгадування кросворду.
VIIIДомашнє завдання

—  Записати віршик П. Грабовського і поставити запитання до виділе­них слів.



Комментариев нет:

Отправить комментарий