Позакласна та виховна робота




Батьківські збори на тему:
“Громадянин виховується з дитинства”
2 клас
CЗШ 1-3ст. с. Немерче
вчитель Михайленко Т.М.




   «Громадянин виховується з дитинства»
Мета:
·         залучити батьків до обговорення питань патріотичного виховання школярів,
·         розкрити сутність і значення праці батьків та педагогів з патріотичного виховання дітей.
·         сприяння формуванню морально-етичних цінностей через родинні стосунки, власний батьківський приклад тощо.

Попередня робота:
1. Анкетування батьків.
2. Виготовлення пам'яток на тему зборів..

Методи та прийоми: метод створення виховуючих ситуацій, робота в малих группах, бесіда, дискусія; вправи «асоціативний кущ», «кошик якостей»

                                                Хід  заходу

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1.Слово вчителя: (читає уривок з оповідання В. Сухомлинського)
Давно це було… В одному селі дівчата і жінки вирішили показати
свою майстерність. Домовились, що в неділю всі прийдуть на сільський   майдан і кожна принесе найкраще, що вона зробила своїми руками: рушник,  полотно, скатертину тощо.
У призначений день усі дівчата і жінки прийшли на майдан. Принесли   багато дивовижних речей. У старих людей, яким громада доручила назвати   найкращих майстринь, очі розбіглися: багато було талановитих жінок і  дівчат. Дружини і доньки багатіїв принесли вишиті золотом і сріблом шовкові покривала, тонкі мережані завіски, на яких були вив'язані дивовижні   птахи.
Але переможницею стала дружина бідняка - Марина. Вона не принесла  ні вишитого рушника, ні мережива, хоч усе це вміла чудово робити. Вона
привела п'ятирічного сина Петруся. А Петрусь приніс жайворонка, якого сам  вирізав з дерева. Приклав Петрусь жайворонка до губів - заспівала, защебета ла пташка, як жива. Всі стояли на майдані, не поворухнувшись, усіх зачарувала пісня, і раптом у блакитному небі заспівав справжній, живий жайворонок, якого привабив спів на землі.
«Хто творить розумну і добру людину - найкращий майстер» -таке було рішення стариків.
Кожен, хто має дітей, усвідомлює: виховання дітей не лише найважли віше, але, мабуть, і найскладніше наше завдання. «Якщо хочеш залишитися  в серці людському - виховай своїх дітей»,- повчає великий український   педагог В. Сухомлинський. Істина ця для вас не нова.
                          
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Вправа «Кошик якостей»
Слово вчителя:
У мене в руках кошик, а у вас - стікери у формі різних плодів. Будь   ласка, на стікерах напишить одну людську якість, яку ви дуже бажаєте  виховати в своїй дитині. А я буду йти з кошиком і збирати врожай – ви складаєте плоди до кошика, промовляючи написане.

Висновки після вправи. Вчитель на дошці прикріплює стікери, що запов нювали батьки. Як правило, нажаль, таку моральну  якість, як  патріотизм, батьки згадують не часто.

Вправа «Асоціативний кущ»
Запропонувати батькам виконати вправу «Асоціативний кущ» .

   ПАТРІОТИЗМ
 


                                    
 


 
 



                                         
Батьки підбирають слова, що асоціюються в їх розумінні зі словом - патріотизм. (Взагалі це: любов до країни, родинні почуття, знання історії свого народу, родоводу, почуття обов’язку, повага до літніх людей, ветеранів тощо)
Слово вчителя:
- Чи кануть такі поняття як «патріотизм», «патріот», «почуття патріо –тизму», Батьківщина, Вітчизна, «громадянин», «почуття обов'язку» у наше минуле?
- Як пробуджувати в дитині почуття любові до Батьківщини?
- Так, саме «пробуджувати», тому що це почуття є в кожній душі, лише треба його тільки підсилювати. Заставити любити неможливо! Любов треба виховувати! Як? Про це наш сьогоднішній захід.



Слово вчителя:
Питання не в тому, потрібний нам патріотизм чи ні. Усіляка країна стане руїнами, якщо її громадян не об'єднує прихільність до землі, на якій   вони мешкають, бажання зробити цю землю ще кращою. Ми звикли пишатися ратними перемогами, але не військові досягнення роблять країну багатою та щасливою. Її робить такою – народ, що проживає в ній, його духовні цінності.
Ми справедливо пишаємось нашою культурою, але чомусь вона не захистила нас від пияцтва та наркоманії, не позбавила нас від хамства, лихослів'я  та вульгарності. Мабуть теперишній патріотизм полягає не тільки у поважному ставленні до нашої історії, а й у повазі до себе, як до особистос ті, в повазі до оточуючих, як своїх співвітчизників, і, взагалом, до своєї країни такої, такою вона є, з її досягненнями, недоліками та поразками.

Робота в малих групах «Ази сімейного патріотичного виховання»
Об’єднати батьків у групи по дві сім’ї, запропонувати відповісти на питання: «Сімейні прийоми виховання національної свідомості, національної гідності та самосвідомості», викласти в тезах необхідність гарного навчання в школі з позиції патриотичних почуттів.
(групи працюють впродовж п’яти хвилин, потім презентують свої наробки)
Слово вчителя: (класний керівник підводить підсумок за результатами батьківських презентацій).

Слово вчителя:
Виховання майбутнього громадянина починається в сім’ї. Саме тут закладається духовна основа особистості, прищеплюється любов до Батьківщини, роду і народу, батьки змалечку вчать дітей шанувати історію, культу ру, рідну мову.
         Як безцінний скарб передається з покоління в покоління пам’ять роду. Зберегти її від байдужості, передати у спадок онукам – ось наше завдання. Це і є процесс сімейного патріотичного виховання. Тож, давайте зараз створимо спільний коллаж «Наші родинні свята».
(Випуск спільного коллажу «Наші родинні свята». Батьківський коментар до коллажу.)

ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП

5. Слово вчителя:
Спілкуйтесь зі своїми дітками, нехай не вулиця і не телебачення будуть   для них джерелом істини, а саме ви. Дивіться з ними фільми вашого дитинства - добрі, чисті, мужні. Не забувайте про дідусів і бабусь, а потім і діти ваші не  забудуть про вас. Саме в людині залишається людина.

Підходить до кінця час нашого спілкування. Сьогодні ми ближче познайомились, зробили крок назустріч один одному у нелегкій справі виховання молодих патріотів. Саме такий, сумісний: школа і сім’я, підхід у вихованні принесе найкращі плоди.



Використані джерела
1.    В.М.Оржеховська, О.І.Пилипенко та ін. Класний керівник у сучасній школі: Методичний посібник. К.:Інститут змісту та методів навчання, 1996. – 156 с.
2.    Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання / Упоряр. Л.Галицька.-К.:Ред. Загальнопед. Газ.,2005.-128с.
3.    Організація робот из батьками. Упорядники: Юзефик Л.О., Купина Н.М. – Тернопіль: Астон, 2002.-168 с.


Комментариев нет:

Отправить комментарий